LOGISTYKA


Zajmowałem się logistyką procesów (w firmach handlowych i produkcyjno/handlowych) już w połowie lat dziewięćdziesiątych dwudziestego wieku. 

Początkowo (rok 1997) było to zbieranie danych w postaci cotygodniowych zestawień  z 13 oddziałów firmy na temat sprzedaży, zapasów magazynowych oraz zamówień.  

Była to w tamtych latach mozolna praca w arkuszach kalkulacyjnych EXCEL nad danymi nadsyłanymi cotygodniowo na dyskietkach z oddziałów firmy Selena Sp. o.o. [ http://www.selena.pl/pl/  ] producenta chemii budowlanej (np. znana marka TYTAN) 

Na tej podstawie odbywało się planowanie zamówień u producentów i dostaw do oddziałów firmy. 

WPROWADZANIE NOWOCZESNYCH NARZĘDZI LOGISTYCZNYCH I ZAKUPOWYCH

W późniejszych latach stworzyłem system kontroli zamówień klientów. W firmie ComputerLand S.A. (oddział Wrocław) [ przekształcenie w Sygnity – [ https://www.sygnity.pl/o-nas/ ] zbudowano według moich założeń, system oparty na platformie Lotus Notes firmy IBM 

Stworzono aplikację działającą już wtedy online. Z aplikacji korzystały działy firmy uczestniczące w procesie od zamówienia przez dział handlowy towarów na potrzeby klienta, poprzez przyjęcie do magazynu, montaż niezbędnych podzespołów przez dział serwisu, aż do wydania produktu klientowi. 

Produkt śledzony i ewidencjonowany był na każdym etapie. Poszczególne działy firmy miały w systemie przejrzysty podgląd stanu na jakim znajdowały się zamówione produkty. 

Niestety nie zachowały się żadne materiały fotograficzne z tamtego okresu. Był to jednakże okres najbardziej efektywnego rozwoju logistyki u tOHMka. Warto wspomnieć że możliwe było to dzięki doskonałej atmosferze pracy tworzonej przez ówczesnego prezesa ComputerLand S.A. Tomasza Sielickiego.

BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ 

Do działań logistycznych można zaliczyć uczestnictwo w tworzeniu systemu zarządzania jakością ISO 9001 dla firmy. System ten ukierunkowany jest na zrozumienie i spełnienie wymagań klienta 

BUDOWA BAZY DOSTAWCÓW 

Po trzech miesiącach przejąłem zadania centralnego departamentu zamówień z Warszawy i nawiązałem bezpośrednie kontakty z ponad 130 dostawcami.  

Konsekwencją przejęcia tych zadań stało się stworzenie bazy danych dostawców. Baza zawierała wszelkie potrzebne informacje służące zakupom. 

Baza danych była stopniowo przejmowana i wdrażana przez pozostałe oddziały firmy.